första förkylningen

Så har lilleman haft sin första förkylning... inge roligt alls.. usch.. han hade rejäl feber i tre dag och har hostat och snorat som en tok... jobbiga nätter... men nu är det över äntligen. Man blir ju orolig också när stackarn hostar så han nästan kräks... hua.. men men..
Åkte en snabbis till Sälen över påsk.. har en stallkompis som har stuga där och hon och hennes man var där och frågade om vi ville komma ut och hälsa på...
P var ledig så vi tänkte att varför inte.. åkte upp på torsdag kväll och åkte hem på lördagen. Har aldrig åkt mer än längdskidor i hela mitt liv. Har liksom inte funnits möjlighet under uppväxten att åka till skidorter och sånt.,., och när man blir äldre blir det liksom inte av... men nu när man har knodd har man ju ingen ursäkt längre.. Ser ju så jäkla kul ut men lite pinsamt när man kommer bli omåkt av 3-åringar i barnbacken hahaha...
varför ska det vara så svårt att göra sånt när man blivit vuxen.. barn gör ju allt utan att tveka.. är det för att man har mer vett när man är äldre.,.. längre fallhöjd eller att man är medveten om hur ont det gör att ramla.. eller är det så enkelt det faktum att man tycker det är pinsamt????  jag vet inte... kan ju bara tänka tillbaka när man red som yngre.. vilka grejer man gjorde... tokgalopper på åkrar.. hoppade galna hinder barbacka.. nu är det stilla arbete på ridbanan som gäller.. hoppning.. nej tack..haha
Men som sagt så nu med knodd kommer man inte undan... man kan tydligen sätta barnen i skidskola när dom är 3 år.. så jag har tre år på mig att ladda...haha... annars får P sköta det med slalom så tar jag längdskidorna och åker lugnt. eller varför inte hyra skoter...
grymt sugen blev man i alla fall...
"Barn är så duktiga på att imitera. Oavsett hur hårt man sliter för att lära dom hyfs, så uppför dom sig precis som sina föräldrar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0