jag har blivit moster :)

Lyckan är fullkomlig... för en vecka sen fick min kära syster och hennes kille en liten tjej. jag har blivit moster... helt underbart :) en pyttepyttepytteliten tös men heeeelt underbar.. och helt plötsligt känns min 5månaderskille heeeelt enorm.. okey han är stor för sin ålder.. men vilken skillnad...
man glömmer så fort bort hur det har varit för man är så inne i utvecklingen som sker just nu... :)
Var med mamma på ABB arenans årliga jätteloppis i söndags... fyndade en hel del faktiskt... ett gäng kläder till Anton.. bland annat en jättefin PippiOlle som jag har letat efter jättelänge... 20spänn.. överlycklig..haha.. var fyra stycken innan som röck i den men den som var före mig sa att hennes barn var för stora.. perfekt.. lite för stor för honom just nu.. men kanske framåt hösten.. :) hittade dessutom två lekmattor för 20 kr styck... och en sänghimmel med moln.. typ myggnätsvariant.. jättefin och praktiskt till sommaren då vi gärna har öppet...
fick erbjudande om en hund igår som skulle omplaceras.. och nu går tankarna i skallen.... vi hade verkligen inte tänkt skaffa hund alls innan kidsen är stora nog.. i alla fall inte en valp.. men den här är 2 år och P´s föräldrars hunds bästis... jättefin kille.. men fan jag vet inte.. går väl an nu när jag är hemma jämt men hur ska det bli sen...
ingen beslut som tas på en gång direkt...
var och träffade mosters lilla hjärta igår.... efter det gick vi över till grannen som hade 60-års kalas... trevligt som tusan... hans äldsta barnbarn har tre småsyrror och tyckte att det var jättekul med Anton... klart en framtida lekkompis trots åldersskillnaden ;)
nåja.. lilleman sover och när han har vaknat bär det av till svärmor en sväng.. fika lite i solen kanske :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0