dagarna tickar på

jahapp..
det blev en ny foundation från kicks... slog till på en consealer och en ny pincett också... allt som allt fick jag lägga ut en hundring från egen ficka... kan jag stå ut med... och jag bad om hjälp som jag sa att jag skulle... supernöjd... nu ser jag ut som..... eeeeh.. ja typ 30 hahaha...
fyndade lite annat smått och gott också.. bland annat nya vaxdukar till husvagnen. vi har konstaterat att det kommer vara smidigast i sommar när junior säkert kommer vilja äta lite själv också... bara att ta slangen och spola av sen haha
på tal om husvagn så var vi på vinterförvaringen och flyttade den nu i helgen som var. Dom ringde och sa att dom skulle bygga carports där vi stod och att vi var tvugna att flytta den tillfälligt.. vi passade på att ställa oss i kö på att få en sån plats. blir lite dyrare men skönt att den kommer bli mer skyddad speciellt om det kommer en supervinter igen när det ligger tre ton snö på taket. Skönt.
Man blir ju sjukt sugen på att åka iväg när man går in i den. Vi ska köra hem den så fort vi kan och börja fixet. Har börjat tvätta allt som ska dit nu. Gardiner och täcken och sånt... lite vårkänslor kanske???
Katternas bur på baksidan är äntligen klar. En bekant till oss kom hit med några stockar björk och byggde bästa klätterträdet ever... katterna ääääälskar den. Dom sitter vid fönstret varje morgon nu och väntar på att bli utsläppta.
Deklarationerna är på väg ut har vi sett så vi kikade in på skatteverkets hemsida igår. Jag får tillbaka runt 1800. tyvärr inte mer för jag kan inte dra av för några resor den här gången. Men självklart bättre än att få betala. P däremot får tillbaka en hel del eftersom det blir en himlarns massa resor som är avdragsgilla.... skönt.. välkomna pengar till semestern :)
Tog en tur i paddocken med min lilla kuse häromkvällen när P var hemma med junior. Det var klart bästa ridturen på länge. jobbade på riktigt bra och jag kände ett sug på att få komma igång ordentligt igen. Är ju perfekt när P är hemma och får lite PappaSon-tid och jag kan smita iväg till stallet en stund. Saknar min lilla skrutt varenda sekund men skönt när jag kommer hem och ser min fina familj igen. vilken känsla. Dessutom tror jag att det är skönt för dom att mamma försvinner ur huset en stund haha
Men men. nu ska jag verkligen försöka få till i alla fall några rejäla träningspass när jag har min hästvecka. Är otroligt glad att jag har hittat en så duktig tjej som hjälper mig. Kunde inte ha blivit bättre. :)
Hepp... nu ska jag fortsätta greja lite här hemma. Junior sover och det borde kanske jag också passa på att göra men finns ju annat som ska fixas med. Fint väder är det också så det blir nog en lite promenix och dessutom tänkte jag börja greja lite i trädgården. Också ett sug som kommer såna här dagar.....Våren är ju underbar
"Arbeta inte ihjäl dig, gör inte slut på vad du har, tro inte allt du hör och sprid inte allt du vet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0