helvete!!!

Jaha.. fukttesten gick sådär skulle man milt kunna säga.... vagnen är totalt utdömd... vi var med och såg mätningarna så man kan inte hoppas att dom hade fel heller eller försökte köpa en vagn billigt... i stort sett hela vagnen är full med fukt.. och tyvärr också mögel på två ställen.. det har inte spruckig igenom än just där men kan ju finnas sporer i hela väggarna ändå... med facit i hand så är vi väldigt glada att vi inte väntade tills i höst med att kolla för då hade vi ju sovit där hela familjen i flera veckor nu i sommar.... illa nog att jag sovit där som gravid men att sova där med junior i flera veckor hade inte känts bra... så tur är väl det.. det som suger är att vagnen bara är att skrota... har fått bud på dryga 4000 för den... suger så hårt... visserligen så kan vi ju spara både förtält och gasoltuber...MEN JAG VILL HA MIN VAAAAAAGN!! jag har gråtit massor.. skitlöjligt.. jag vet.. men det skiter jag i... det där är min pärla... känns så sjukt.. den står utanför huset och ser så fin ut.. men i själva verket är hela jäkla vagnen skadad... det enda stället där den var intakt var framtill.... rutan är bytt där nån gång och då har dom gjort ett bra jobb med tätning men annars har hela jäkla vagnen sugit åt sig som en svamp... läcker överallt... tre av fyra takluckor har läckt in så det är skadat i taket... alla lister runt vagnen har läckt... hörnen bak är bara kex.... dessutom har det blivit skadat i golvet runt och om runt dörren... så som sagt.. i stort sett hela vagnen... alldeles för mycket jobb... ganska ironiskt med tanke på att vi från början hade planer på att renovera toan och lite vid köket för att hotta upp den lite.. hahaha.. känns ju jävligt dumt nu... men men.. skönt att veta men jättetråkigt att bli av med vagnen.. fan också... och sommarplanerna kommer ju på svaj nu. vi har ju båten fortfarande men jag hade sett fram emot att bara kunna ta en promenad om jag kände för det... ta bilen och åka till nån djurpark eller nåt.. parka vagnen nånstans och upp med förtältet och bara njuta.. blir ju inte samma typ av semester med båten... hyra vagn är ett alternativ men ska man ha en hyfsad vagn kostar det... och ska vi köpa ny vagn kostar det med.. surt att ta lån när den här var betalt och klar... kostade liksom ingenting... har kollat på blocket och även husvagnsfirmorna i krokarna och vagnar finns.. men man vill ju inte byta ner sig varken i årsmodell, skick eller storlek. man har ju blivit bortskämd.... känner mig så jävla bitter just nu... ja ja.. hade tänkt ta lite före och efterbilder men nu blir det gravöl istället.... surt som fan... får se vad vi hittar på.... en tanke är att köpa en skitvagn bara för i sommar.... en husvagnsfirma sålde ut massor med vagnar som hade småfix för bara 5000 spänn.. kan vara värt att fixa ett innertak eller bygga om en säng för dom ynka pengarna... gäller att få den fukttestad först bara ;) man vill ju inte ha nåt mögligt åbäke igen... usch.. jag som har så svårt att skilja mig från saker... tror liksom att dom har en själ dom också hahaha.. jag har typ gråtit en skvätt över varenda bil vi gjort oss av med... men konstigt nog inte förra båten.. men det kan ju vara för att han vi köpte nya av.. tog över våran gamla... :) nåja.. crap crap crap. happ.. gissar att fortsättning följer på den här... ska iväg en snabbis med junior och kolla om dom har några vagnar kvar där borta och kolla om dom gör fukttest också... vi får se om och hur länge i så fall vi klarar att vara utan vagn ;) "Ambition, den misslyckades sista tillflykt" (Oscar Wilde)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0