Fick blommor idag :) och choklad

japp...
När jag kom hem från stallet idag hade jag en bukett blommor och choklad som väntade... en bekant till oss kom med det till mig.... tänk att man kan bli så glad för nåt så "litet" :)  var lite som tack skulle man kunna säga..har väl agerat lite bollplank ett tag kan man säga.... :) blev jätteglad och förvånad... haha min kära andra hälft trodde att det var för att han skulle se dålig ut som inte köper blommor så ofta..haha..
har provat på att vara trebarnsmamma idag... var fullt upp kan man säga.. en femåring och två under ett år... jösses... är imponerad av dom som klarar det.. haha... kan vara fullt upp med "bara en" ibland ju. men roligt var det.. :)
Hela familjen åkte till hälla och Arken för att köpa kattmat i lördags... vi hade inte så mycket för oss så vi passade på att åka förbi husvagnsförsäljningen som ligger precis bredvid.. hittade en vagn som skulle vara ganska bra i framtiden och tänkte att vi för skojs skull skulle kolla vad vi skulle få för våran gamla vagn i inbyte, ifall vi skulle få för oss nåt. 45 tusen skulle vi få.. osedd... jösses.. det är bara 15 tusen mindre än vi gav för 5 år sen.. inte illa... men hursom så ska vi inte köpa nån nu i alla fall... sugen blir man ju men nu är det fokus på hus istället.
Har kommit underfund med att jag har en ny passion.... Barnmat!!! är så sjukt roligt att göra mat till lilleman... haha jag kollar kokböcker och lagar storkok och fryser in.. jättekul för det första, smidigt att alltid ha mat färdigt och dessutom så jäkla mycket billigare än att köpa färdig barnmat. Än så länge har han ätit allt jag har serverat. favoriten är helt klart hemgjord aprikospure gjord på torkade aprikoser... förstår inte varför inte fler gör eget. hur enkelt som helst ju och det tar inte så lång tid. ska man ändå laga mat kan man ju koka lite extra grönsaker på sidan av i en annan kastrull ju. häromkvällen när han hade somnat gjorde jag en storsats med frikadeller. det var en hit :) fast jag tror att kycklingen var godare :) nåja.. självklart kommer vi också köpa mat färdigt. det är ju smidigt när man är på semester eller ska iväg och kanske inte har kyl eller frys tillgängligt. men hemma är det perfekt.. och som sagt galet roligt... hade säkert inte varit lika roligt om han inte hade ätit typ allt. nu är det ju lite extra spännande att ge honom nya blandningar och se om han äter det också ju ;9
Hepp försöka komma ifatt lite med städning och undanplockning medan junior sover... han har blivit mycket mer aktiv nu på sistone så det minsta jag kommer efter då blir det kaos..haha... nu ser det förjävligt ut och det ser ut som om vi har många fler än våra tre katter i form av humungus dammråttor i alla hörn. Dessutom tror vi att det inte är så långt kvar innan han börjar krypa så nu är det lika bra att börja rensa undan sånt som kan vara i fel höjd och försöka göra städning och sånt smidigare. Har en tendens att samla på mig mer än nödvändigt... svårt att slänga saker även om jag har blivit bättre.. men nu måste det underlättas.
"Ambition är vägen till framgång. Ihärdighet är det som tar dig hela vägen fram"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0