morgonpigg son

Jahapp....
strax före sex tyckte min lilla kille att det var dax att gå upp....  han har vaknat nästan varannan timme hela natten vilket han har gjort dom här dagarna när han varit lite krasslig. annars sover han i stort sett hela natten. vaknar en max två gånger och vill ha lite påfyllning i magen. rent krasst så är det först såna här perioder som vi faktiskt får känna på hur det är att vara småbarnsföräldrar. haha
vi har haft sån galen tur.
han är glad och nöjd för det mesta. sovit bra sen han var nån vecka gammal bara. vi har blivit fruktansvärt bortskämda faktiskt. MEN vi är medvetna om det... skulle aldrig komma på tanken att sitta och gnälla nu över hur himla synd det är om mig som var tvungen att gå upp klockan sex... stackars stackars... nej knappast.
Idag blir det som sagt iväg till Erikslunds Köpcentrum. träffa M där och hennes yngsta lilla pärla. ska bli jätteroligt faktiskt. Ska utnyttna mitt presentkort på Kicks som jag fick i julklapp av svärmor. Hade helt glömt bort det. 300 spänn att spendera där på mig själv då (för dom har ju inga bebisgrejer  ;)   ). Det blir i alla fall nån bra foundation. Ska faktiskt be om hjälp att ta fram nån så man får nån bra. Är normalt för snål för att lägga ut pengar på sånt dyrt även om man faktiskt vet att det är bättre. Men hittar jag nån bra nu så kanske man fortsätter :).
På tal om handling så har man ju absolut ändrat sig sen man fick barn. Jösses... varenda krona går till Junior. Stå på H&M och titta på nån tröja... kanske skulle ha den... meeeeeen dom har ju dom där snygga byxorna som Anton kan ha.. köper dom istället.. jag har ju kläder ( några få jag fortfarande kan ha )... likadant på Kappahl, lindex.. you name it. och det är ju dessutom mycket roligare att köpa till honom än mig själv.
Blir ju snart moster också ska tilläggas och då kan jag få köpa pyttesmått igen :) ska bli så roligt!!! :)
på tal om några få kläder jag fortfarande kan ha..... jag var ju knappast pinnsmal innan jag blev gravid... men kroppen har ju ändrat sig lite även om själva gravidkilona är nästan helt borta..,. men när jag slutat amma, vilket lär bli om drygt en månad eftersom junior då är ett halvår, då jävlar... sa det till sambon igår att då får han fan hjälpa till att stötta mig. Har ju vart jojjobantare hela livet. Kan gå ner i vikt och ha den bestämdheten att faktiskt hålla det. men det kräver en del. Många års dålig vana som man får kämpa med. Men jag vill ju att mitt/mina barn ska växa upp med en mamma som orkar springa och busa med dom, som dom inte behöver skämmas för och dessutom vill jag ju ge mina barn en vettig bild av vad mat är. det kommer nog vara det som gör att jag lyckas den här gången. att jag gör det för mina barn. eller ja för mitt barn just nu men vi har ju i alla fall tänkt att vi ska ha en till i alla fall ;) så nu håller jag på att laddar.
Men men. nu ska jag försöka slumra en stund bredvid min son innan vi ska göra oss iordning för att åka iväg.
"Barn är den fattiges rikedom"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0