tappat sugen....

Ja man kan ju inte göra så mycket annat med det som hänt... kaben är borta som skrivet tidigare och leta nu husvagn var på gång. kändes lite jobbigt att man ändå inte valt att leta ny.. inte lika roligt då. men husvagn skulle vi ha sådeså.. hittade en som vi tyckte verkade bra.. en sävsjö clubman 612... ringde på den och fick prata med en säljare som gick ut i vagnen och kikade. ska tilläggas att vi bor i västmanland och den här firman var i värmland. hon gick med fukttestare och hittade fukt i främre hörnen och med tanke på vad vi nyss gått igenom var det inte aktuellt att köpa den.... fan tänkte vi.., men det visade sig att dom hade en annan likadan som dom haft inne hela vintern och totalrenoverat.... fick lite bilder på mailen och bestämde oss för att den tar vi.... ringde och sa till dom att allt skulle var a iordning eftersom vi ändå åker en bit. P fick åka själv då vi tyckte att det skulle bli för lång resa för junior. den skulle vara i tiptopskick..... peter hade storm och regn hela vägen upp. hemma gick jag och kvittrade och plockade fram alla saker som skulle in. diskade allt och rensade sånt vi inte behövde ha kvar. när han kommer hem och jag kommer in i den känner jag på en gång att åååååh va fin den är... jätterymlig och superfin.. meeeeeeeeen.. lyckan varar inte så länge... tyckte att det såg lite konstigt ut på dynan fram.. känner på den och den är dyngsur... kollar lite mer och det visar sig att det har forsat in vatten från främre rutan.. var blött överallt... när jag då väl kollar lite mer noggrant så ser vi att det ser förjävligt ut på väggarna.. går bak och kikar och där ser jag att samma problem är vid det bakre fönstret... blev så jävla arg.. gick bara ut och gick aldrig in i den vagnen nå mer... tack och lov tog vi lite bilder på det värsta.. ringde säljaren och var inte så glad direkt.. blev lovade att få göra ett återköp och få ersättning för det vi kört och kompensation.... peter åker ner dagen efter men får vi nån kompensation... neeeeej.. den där jävla ägaren har fan inte ett jävla rätt..... han sa att det var lite otur att det hade läckt in... sånt som händer...PÅ EN NYRENOVERAD VAGN????? dessutom hittade vi en lagning gjord med silvertejp... svaret var att kabe har ju faktiskt silvertejp på sina nya vagnar... wtf.... och ersättning skulle vi inte ha för vi skulle ha varit glada att vi fick göra ett återköp.. han hade minsann rätten på sin sida att få tre chanser på sig att laga felet... okey.. så då skulle vi ha åkt tre jävla vändor till fram och tillbaka till värmland med tanke på att dom uppenbarligen inte hade ett jävla rätt med den så kallade renoveringen den första gången... jag ska kontakta konsumentombudsmannen om det här för så får det fan inte gå till... dessutom så hade P med sin grannen som också hörde allt... gubbjäveln hade till och med mage att fråga om dom skulle gå ut och titta på en annan vagn... idiot... sa dessutom att det var tur att vi kom tillbaka med den för vi hade fått alldeles för bra pris på den... den här säljer jag dyrare i morgon sa han.. med andra ord hade han inte en tanke på att det skulle lagas innan den säljs vidare... man blir fan mörkrädd... så nu har jag tappat sugen helt.... misstror allt och alla och tror att alla vagnar är rullande katastrofer... P hittar vagnar hela tiden som han tycker verkar bra men jag ser nåt misstänkt i allt... har hittat en cabby som verkar jättefin... har fått lite bilder via mailen och pratat med ägaren... den är nybesiktad och gasoltestad och för några månader sedan gjordes en fukttest och den var torr.. dock finns inga papper på det.... hmmmm varför då?? har det gjorts överhuvudtaget?? och varför är den näst billigast på blocket??? suck... inge kul alls.. tror jag ska ge min andra hälft fria händer och bara köpa nåt.. för jag tycker ingenting är roligt med det just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0